کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ 14 May 2022

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در جلسه کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار استان، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها دیروز کشتار مرغ در استان به میزان ۱۱۰ تُن و امروز نیز ۱۳۰ تُن صورت گرفته و به بازار استان تزریق شده است.

وی افزود: با تزریقی که در جهت کالاهای اساسی به بازار انجام شده، قیمت آن‌ها متعادل و زمینه ثبات در بازار را نیز فراهم می‌کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه استان همدان وضعیت مطلوبی در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و مواد غذایی مصرفی مردم دارد، خاطر نشان ساخت: دو سامانه، حمایت و معیشت، و هدفمندی یارانه‌ها (که به زودی فعال می‌شود) در دسترس هستند و مردم می‌توانند از این طریق دهک‌های خود را تست و یا مشکلات خود در زمینه یارانه‌ها را پیگیری کنند.

وی اعلام کرد: در راستای بررسی و پاسخ‌گویی به مشکلات و مسائل مردم در زمینه یارانه، تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز در دسترس است و مردم به صورت لحظه‌ای با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه یارانه‌ها مشکلات خود را طرح و پیگیری کنند.

استاندار همدان تاکید کرد:  مردم بدانند که به هیچ‌ وجه قیمت نان سنتی افزایش پیدا نخواهد کرد و، اقدام دولت در این زمینه صرفاً در جهت ساماندهی و توزیع آرد است.

قاسمی فرزاد اشاره کرد:  با همکاری و همراهی که مردم استان در اجرای هرچه بهتر طرحِ "مردمی‌سازی اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه‌ها" داشتند، کوچک‌ترین مساله‌ای در این زمینه وجود نداشت.

وی بیان کرد:  عموم مردم و اکثریت جامعه باتوجه به پرداخت یارانه‌ها که دولت به شکل عادلانه آن را انجام داد، به اجماع رسیده‌ و آن را مطلوب ارزیابی می‌کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه اقدام رئیس محترم جمهور در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، در راستای مصالح عمومی است و تبعات بسیار مطلوبی دارد، افزود: فلسفه اقدام دولت برای اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها، منطقی و در راستای عدالت‌محوری است.

 

وی با اشاره به اینکه یارانه‌ها برای افراد آسیب‌پذیر است و باید به آن‌ها تعلق گیرد، بیان کرد: تلاش دولت ایجاد موازنه مثبت در پرداخت یارانه‌ها است، که ۵قلم از کالاهای اساسی قیمت مصوب پیدا کرد؛ اما گندم، آرد و دارو از یارانه و ارز ترجیحی برخوردار است و هیچ تغییری در قیمت آن‌ها صورت نخواهد گرفت.

 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با همکاری همه دستگاه‌ها و مجموعه‌‌ها توانستیم با کمترین مشکل "طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها" در استان انجام و اجرا کنیم، گفت: مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند؛ چون اقلام مورد نیاز به وفور در بازار موجود است.

وی در خصوص تامین روعن مصرفی گفت:  تدابیری اندیشیده شده که روغن مصرفی و مورد نیاز مردم به هر میزان، به بازار تزریق خواهد شد.

قاسمی فرزاد افزود: در راستای تامین مرغ بازار، ۱میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان در دو روز گذشته جوجه‌ریزی شده است.

او گفت: در زمینه وضعیت تامین گوشت قرمز بازار باید گفت طبق گزارش اتحادیه مربوطه، ۵۹۳ لاشه گوشت گوسفندی و ۴۰ دام سنگین کشتار شده و آماده تزریق به بازار است.

استاندار همدان ادامه داد:  ذخایر شکر استان بالای ۱۰ هزار تُن است و یک‌هزار و ۲۵۲ تُن سهمیه دیگر نیز دریافت شده که به بازار تزریق خواهد شد.

وی افزود:  برای توزیع ۲هزار ۱۰۰ تُن برنج به بازار مجوز‌های لازم دریافت شده که ۱۰۰۰ تُن از آن هندی است، از سوی دیگر برنج تایلندی نیز، به مرور وارد استان و به بازار توزیع خواهد شد.

 

استاندار همدان تصریح کرد:  گشت مشترکِ کارگروه تنظیم بازار، ضمن کنترل عمومی، نظارت خود بر نانوایی‌ها را تشدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار